"השופט שיקר": גוטליב מסבירה למה התפרצה בביהמ"ש

המהדורה המרכזית No Comments on "השופט שיקר": גוטליב מסבירה למה התפרצה בביהמ"ש

ח"כ טלי גוטליב הסבירה לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' בקול חי מדוע התפרצה בבית המשפט: "השופט עמית הוציא את דיבת הכנסת, על יסוד אמירה שקרית שהדמוקרטיה נפגעת ויש חוקים בקנה. ברגע שהוא שיקר אמרתי בפה מלא שהכנסת מעולם לא פגעה בדמוקרטיה"

שופטי ועדת הבחירות צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד), מסבירה הערב (שלישי) בריאיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית מדוע התפרצה במהלך הדיון בבית המשפט העליון, למרות שהדבר אינו מקובל.

"השופט עמית הוציא את דיבת הכנסת על יסוד אמירה שקרית, שכביכול הדמוקרטיה נפגעת ויש הצעות חוק כאלה בקנה. הוא שכח שאני מגיעה לשם כדי לשמש אוזניים לכנסת. אני יודעת על מה הוא מתכוון, על ההצעה שיו"ר ועדת הבחירות לא יהיה שופט. הצעה לגיטימית לחלוטין. על יסוד זה הוא אומר שהכנסת מנסה לפגוע בדמוקרטיה. זה הוצע את זה כי עמית אפשר למהללי שהידים להיות בכנסת.

היא המשיכה והסבירה: "ברגע שהוא שיקר אמרתי בפה מלא שהכנסת מעולם לא פגעה בדמוקרטיה. ואם הייתה פגיעה באופי המדינה כיהודית ודמוקרטית זה היה מצד בג"ץ. לא אשתוק מול הוצאת דיבת הכנסת ונבחריה".

בתגובה לשאלות השופטים מי יפקח על הכנסת, תהתה גוטליב: "מי יפקח על החלטה לא סבירה של בג"ץ? הם לא מלאכים. בסך הכל 15 עורכי דין שהתמנו לשופטים. אגב, השופטים שאלו היון שאלות מביכות. כמו מאיפה בכלל לכנסת יש זכות לחוקק חוקים וחוקי יסוד".

עוד אמר ח"כ גוטליב: "טוב עשה השופט סולברג ששם את העובדות על השולחן: בן גוריון עצמו אמר ששופט לא יכול להתערב בחוקים אלא יכול רק לפרש את הדין".

היא העריכה כי השופטים לא יפסלו את החוק: "הם אלופים במילים נרדפות למילה סבירות. הם לא יפסלו את התיקון לחוק אבל הם יקבעו שבעתיד תהיה להם סמכות כזו. היינו צריכים לקבוע רשימה של דברים שבהם אסור לבית המשפט לדון כגון דת ומדינה. שזה העם יכריע".



0 תגובות